Nie mam w co grać - Michał Sieńko | TTT 018
Z Michałem Sieńko - historykiem, animatorem kultury, edukatorem, entuzjastą
i twórcą gier planszowych - rozmawiamy o tym, co może być pociągającego dla młodego
chłopaka w historii? Czy historyk może być twórczy i co może nam dać historia? Jak
gra stała się przedmiotem pracy naukowej? O nowych formach i misji zaciekawiania
historią. Kto w dobie gier komputerowych jeszcze chce grać w planszówki, o korzyściach
rozwojowych z grania w gry oraz jakie rodzaje gier bez prądu istnieją?
Czym są gry fabularne (RPG), jak wyglądają i jak się w nie gra a także parę słów o LARP-ach, czyli wyższym poziomie zaangażowania w grę. Czego nauczył się Michał Sieńko z gier bez prądu? Czym zajmuje się Ludologia i czego nas uczy o wpływie gier na inteligencję, rozwój i kreatywność. Drama, czyli o terapeutycznym zastosowaniu gier LARP. Czym wyróżniają się współczesne gry planszowe? Jak ma się poziom skomplikowania reguł gry do jej trudności?
W jaki sposób powstają gry planszowe? Jak wygląda rynek gier planszowych w Polsce? Czy polskie gry odnoszą sukcesy za granicą? Jakie gry rozwijają kreatywność i jak wybrać grę dla siebie? Co się dzieje pod adresem Prusa 2 w Lublinie. O Fundacji TRACH i jej misji oraz o kolejnym Rzucie na Wschód.
Michał Sieńko zaprasza do siebie:
fundacjatrach.org
LinkedIn: Michał Sieńko
Facebook: Prusa2: Przestrzeń Młodych
Czwartkogranie
rzutnawschod.pl
Lista gier rozwijających kreatywność, polecanych przez Michała:
- Tajniacy
- Dixit
- Decrypto
- iKnow
- Jednym słowem
- Piktomania
- 7 słów
- Time’s Up
- Cortex
- Ubongo 3D
- MicroMacro
- Kroniki zbrodni
- Detektyw
- Gry z serii escape room
- Spektrum
- Sherlock Holmes: Detektyw doradczy
- Mi Pasuje
- Dominion
- Pandemic
- Ciężarówką przez galaktykę
LARP-y
Dołącz do grupy społeczności TTT na Facebooku
Muzyka: Golden Sunrise, I Am Your Clothes, Josh Woodward